یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آرشیو خرداد ماه 1400

دوربين مداربسته / اخبار تكنولوژي / صنعت حفاظت تصويري

۱۱ بازديد

 

با اينكه سيستم اتوماسيون منازل 20 سال پيش در بازار جهاني توليد شده اما در ايرا ن هنوز كاربرد خاصي ندارد. بر خلاف آنچه كه به نظر مي آيد بسياري از اين تجهيزات گران قيمت نبوده و البته نصب آساني دارد.

X10 يك زبان ارتباطي است كه باعث برقراري ارتباط بين لوازم منزل با هم از طريق سيم هاي برق مي باشد. محصولاتي كه با X10 سازگار است اغلب با قيمت هاي مناسب يافت مي شود از ديگر مزاياي آن هم مي توان به عدم نياز به سيم كشي و هزينه گزاف آن اشاره كرد. يك فرستنده اطلاعات در يك قسمت از خانه توسط جريان برق سيگنالها و فرامين لازم را به ديگر لوازم خانه ارسال ميكند. آدرس مخصوص را توسط ديپ سوئيچ به دستگاه مي دهيم تا با لوازم ديگر در ارتباط باشد. تمام محصولات X10 با هم سازگار هستند بنابراين مي توان تجهيزاتي با مارك‌هاي مختلف را خريداري كرده و به هم متصل كنيد.

انتخاب كد منزل روي يك ديپ سوئيچ ديگر براي اين منظور كه تجهيزات منزل شما، تجهيزات منزل ديگري را كنترل نكند الزامي است. بنابراين حتي با وجود آدرس هاي مشابه هم امكان كنترل از منازل ديگر وجود نخواهد داشت. در ضمن استفاده از يك فيلتر در كنار ورودي منزل مي تواند شما را مطمئن كند كه سيگنالها كاملاً ايزوله مي شود. ممكن است در دو صورت در ايجاد ارتباط محصولات X10 مشكلاتي به وجود بيايد. كه آنها را با هم بررسي مي كنيم.
اولين مشكل هنگامي رخ مي دهد كه دستگاه‌هايي كه داراي موتور مي‌باشند روشن مي‌شوند، اين مسئله باعث ايجاد نويز روي خط.ط برق مي شود. مثلاً جاروبرقي، سشوار، مخلوط‌كن و دستگاه‌هاي ديگري مثل منابع تغذيه سويچينگ، ‌لپ‌تاپ‌ها و صفحه نمايش‌هاي بزرگ را مي‌توان در اين گروه قرار داد. با نصب يك نويز فيلتر به پريز اين وسيله‌ها مي‌توان مشكل را برطرف كرد. مشكل دوم زماني است كه برق منزل شما سه فاز باشد و دستگاه‌ فرستنده و گيرنده سيگنال‌ها روي دو فاز جدا باشد. اما باز هم بوسيله يك كوپلر فاز مي‌تواند اين مشكل را حل كرد.

يك ايده طراحي

در ساعات پاياني روز مسير بين درب اصلي و درب ساختمان كمي تاريك مي‌شود اما خيلي ساده به كمك دستگاه فتوسل كاهش نور تشخيص داده مي شود و يك سيگنال به منظور اطلاع رساني به سيستم مركزي فرستاده مي شود.بنابراين پس از ارسال اين سيگنال چراغهاي راهرو روشن مي شود.اين دستگاه مي‌تواند به صورت تايمري نيز عمل كند يعني بعد از گذشتن از زمان معيني چراغ‌ها را خاموش كند و يا اينكه طوري برنامه‌ريزي شود كه هنگام روشن شدن هوا چراغ‌ها را به صورت خودكار خاموش كند.

دستگاه آشكارساز حركت، مي تواند هنگام تشخيص حركت در جلوي درب ورودي چراغ جلوي درب را روشن ‌كند و با ارتباط با سيستم صوتي منزل اعلام كند كه كسي جلوي درب ايستاده است.بهترين استفاده از اين آشكارساز ها زماني است در تاريكي و هنگامي كه دستان شما پر است ديگر نيازي به پيدا كردن كليد نداريد.
هميشه هنگام ورود چراغ درب ورودي روشن است و در تاريكي وارد نمي شويد. از طرف ديگر افراد ولگرد وقتي به سمت منزل شما بيايند با روشن شدن چراغ به دنبال موقعيت مناسب‌تري مي‌گردند. سيگنال‌ها به صورت بي‌سيم به دستگاه مبدل بي‌سيم ارسال مي شود.

زماني كه به درب ورودي منزل مي رسيد مي توانيد با استفاده از يك كيبورد با تركيب يك قفل الكترونيكي سيستم مركزي مي‌تواند اقدام به وارد كردن رمز 4 تا 8 رقمي خود نمائيد و بدون استفاده از كليد درب را باز كنيد. براي هر فرد يك كد مخصوص به آن شخص در نظر گرفته شده بنابراين تشخيص اينكه چه كسي وارد خانه مي شود هم امكان پذير مي باشد.همچنين مي توان براي عده اي خاص يك تايم ورودي تعريف كنيد تا در غير اينصورت اجازه ورود به شخص داده نشود مثلاً در مورد خدمتكار خانه كه قطعاً نمي تواند نيمه شب به منزل شما بيايد.
براي قفل شدن در يك دكمه لمسي با نشان قفل تعبيه شده كه مي تواند بجاي قفل مكانيكي قبلي خانه از آن بهره گرفت.

 

 

  1. نصب دوربين مداربسته
  2. هايك ويژن
  3. دوربين مداربسته هايك ويژن
  4. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  5. انواع دوربين مداربسته
  6. بهترين دوربين مداربسته
  7. دوربين مداربسته چيست؟
  8. تجهيزات دوربين مداربسته
  9. انواع دوربين مدار بسته

بهترين دوربين مدار بسته

۱۵ بازديد

 

روشن و خاموش كردن كد دزدگير خانه و يا محل كار به چندين طريق صورت مي پذيرد.
در سيستم هاي قديمي اين امر توسط سوئيچ آلفا انجام مي شد. پس از چرخاندن كليد ، چند ثانيه فرصت بود تا از محيط خارج شويم و پس از آن سيستم مسلح مي شد.
سپس سيستم هاي جديدتر با كيپد1 روشن و خاموش مي شد. يعني بعد از اينكه شخص وارد خانه مي شد در يك بازه زماني كوتاه مي توانست يك كد يا رمز از كار انداختن دزدگير به سيستم بدهد تا سيستمOFF شود.

روشن و خاموش شدن نسل جديد اين دزدگير ها با ريموت كنترل انجام مي شود. در اينجا به بررسي ميزان ايمني اين ريموت كنترل ها مي پردازيم

در ساختار هر ريموت كنترلي يك آي سي موجود است كه از آن براي ارسال يك رمز خاص براي دستگاه استفاده مي شود كه به موجب آن سيستم مي تواند مسلح يا غير مسلح شود. در هر مارك و برندي از اين ريموت ها يك آي سي خاص وجود دارد كه بي نهايت كد و رمز دارد بنابراين تكراري بودن آنها معمولاً امكان ناپذير است.

در اولين نسل ريموت كنترل ها نوعي ويژگي كد خواني وجود داشت كه به واسطه آن اگر دو تا ريموت در نزديكي هم قرار مي گرفتند امكان كپي كردن و خواندن كد ريموت ديگر وجود داشت و از ايمني بسيار كمي برخوردار بودند.
اين شد كه كارخانه هاي توليد كننده شروع به طراحي و توليد نوعي از ريموت كنترل ها كردند كه رمز آنها به آساني خوانده و كپي نشودو اينگونه ريموت كنترل هاي آنتي كد و آنتي اسكن به بازار آمد.
در حال حاضر امنيت ريموت ها در رده بسيار بالايي قرار دارد و به آساني قابل كپي شدهن نيستند. البته كساني كه از اين ريموت ها استفاده مي كنند بايد در نظر داشته باشند كه از امانت دادن ريموت خود به ديگران خودداري كنند.

سوالي كه در اينجا پيش مي آيد اين است كه اگر با وجود تمام دقتي كه در ايمني ريموت ها داريم ،آن را گم كنيم آيا سارقي كه آن را مي يابد مي تواند از آن بهره برداري كند يا نه؟

پاسخ مثبت است، اگر سارق آدرس شما را داشته باشد خيلي راحت مي تواند از آن استفاده كند . بنابراين استفاده از تركيب كد و ريموت در اينجا مي تواند كمك كننده باشد.

پس براي خاموش كردن دزدگير ابتدا ريموت را بزنيد و بعد از اينكه وارد شديد، براي خاموش كردن سيستم ،كد و يا رمز خود را به كيبورد دستگاه بدهيد.

 

  1. دوربين مدار بسته
  2. قيمت دوربين مدار بسته
  3. خريد دوربين مدار بسته
  4. نصب دوربين مداربسته
  5. هايك ويژن
  6. دوربين مداربسته هايك ويژن
  7. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  8. انواع دوربين مداربسته
  9. بهترين دوربين مداربسته

دوربين مداربسته چيست؟

 

۹ بازديد

 

با پيشرفت در زمينه سيستم  دوربين مدار بسته  و سيستم هاي هوشمند در كشور ما، هنوز عده ي زيادي هستند كه حاضر نيستند، از هزينه اي كه قبلاً براي خريد ونصب دوربين مداربسته آنالوگ صرف كرده اند صرفه نظر كرده و اقدام به تعويض سيستم خود كنند. و درضمن هنوز  مشكلات دسترسي به اينترنت پر سرعت  نيز وجود دارد، بنابراين نياز به دوربين مداربسته آنالوگ در كشور ما احساس مي شود.

بنابراين توليدكنندگان اقدام به توليد سيستم هاي هيبريدي  كه قابليت ضبط تصوير ۲گانه را دارند، كردند. اين سيستم ها داراي  فيش BNC  مي باشند كه هم به صورت تحت شبكه و هم آنالوگ قابل استفاده هستند. 

 نوع ديگري از دستگاه ها وجود دارد كه كارشان ثبت و ضبط  تصاوير و انتقال آنها و  پشتيباني دوربين مداربسته تحت شبكه و آنالوگ مي باشد. اين دستگاه ها دي وي آر هاي هيبريدي  (Hybrid DVR) ناميده مي شوند و بدون نياز به تجهيزات اضافي  كار مي كند.

 

پكيج دوربين مداربسته     هايك ويژن   تي وي تي

در مواردي كه امكان تعويض كل دوربين مداربسته آنالوگ با دوربين مداربسته تحت شبكه نيست از دوربين دوربين مداربسته ديجيتال هيبريد مي توان بصورت آنالوگ هم مي توان استفاده كرد. در ضمن تمام كارايي دوربين مداربسته ديجيتال و آنالوگ را مي توان در دوربين مداربسته هيبريدي وجود دارد.

مزيت هايي كه دي وي آر هاي هيبريدي دارد عبارتند از:

  • نصب آسان و بدون دردسر
  • داراي گنجايش بالا براي ذخيره سازي تصاوير
  • پشتيباني هر دو خصوصيت آنالوگ و ديجيتال و كارايي هم به صورت  HD و  هم مگاپيكسل
  • امكان دسترسي و مديريت سيستم از هر نقطه دنيا و دريافت تصوير و هشدارها از طريق اينترنت و تلفن هاي هوشمند

بهترين دوربين‌ مدار بسته  انواع دوربين مداربسته     ريست پسورد هايك ويژن

۱۰ بازديد

 

امروزه براي اينكه رفت وآمد ها بدون استفاده از نيروي انساني كنترل شود بايد از سخت افزار ها ونرم افزارهايي مثل قفل هاي برقي و كنترل تردد بهره بگيريم.

ورود و خروج ها به نحوه هاي متفاوتي مورد بررسي قرار مي گيرد مثلاً در مترو با بليط الكترونيكي مي توان يك يا چند بار از گيت عبور كرد. در اين مورد بدون نياز به اطلاعات شخص فقط ميزان اعتبار بليط كاهش مي يابد.

اما اين موقعيت در شركت ها و يا سازمانهايي كه تعداد زيادي كارمند دارد و رفت آمد ها بايد تحت كنترل باشد كاملاً متفاوت است. در اين حالت گزارشي ماهانه از حضور و غياب ها بر اساس اطلاعاتي كه از قبل به درب ها و يا گيت ها داده شده به دست مي آيد.
امروزه تجهيزات كنترل تردد داراي تنوع زيادي است براي مثال يك ريموت دزدگير و قفل مركزي اتومبيل ، ريموت كنترل براي درب پاركينگ ، ريموت كنترل دزدگير منزل يا محل كار شما مي تواند يك مجموعه اي باشد براي كنترل تردد افراد مجاز ، يكي ديگر از Access Control ها، كارت هاي ATM است كه بايد آنرا قبل از ورود به اتاق در شيار مربوطه بكشيد تا درب براي شما باز شود.
هر كدام از اين دستگاه ها بر اساس سنسوري كه براي آن گذاشته شده است ، اجازه عبور صادر ميكنند .سنسورهاي مختلفي مثل سنسور اسكن قرنيه چشم،شناسايي چهره يا سنسور اثر انگشت در دستگاه هاي كنترل تردد قابل استفاده هستند ولي چون سنسور هاي اثر انگشت خيلي به صرفه تراز سايرآنهاست كاربرد بيشتري دارند.

اين سنسور علاوه بر كنترل تردد، به عنوان سيستم هاي ثبت حضور و غياب هم كاربرد دارند تا كارمندان نتوانند بجاي همكار خود ، كارت نزنند .
برنامه ي ديگري كه در اين سنسورها قابل بهره برداري است اين است كه آژيرهشدار براي اشخاص متفرقه اي كه رمز را چندبار به اشتباه وارد كردند و يا سعي دارند به صورت غير مجاز وارد شوند به صدا درآيد تا نگهبان خبردار شود.

 

 

 

  1. تجهيزات دوربين مداربسته
  2. انواع دوربين مدار بسته
  3. بهترين دوربين مدار بسته
  4. دوربين مدار بسته
  5. قيمت دوربين مدار بسته
  6. خريد دوربين مدار بسته
  7. نصب دوربين مداربسته
  8. هايك ويژن
  9. دوربين مداربسته هايك ويژن

10.  دوربين مدار بسته هايك ويژن

۹ بازديد

 

نخستين نمايشگاه برندهاي برتر دوربين هاي ديجيتال و عكاسي (photex ) با حضور نمايندگان رسمي برندهاي برتر دوربين ها و تجهيزات عكاسي و فيلمبرداري آغاز به كار كرد كه اين نمايشگاه تا ۱۲ مهرماه برپا است.

به گزارش خبرنگار مهر، فوتكس كه در مراسمي با حضور رئيس سازمان توسعه و تجارت استان تهران، رئيس انجمن واردكنندگان دوربين و تجهيزات عكاسي و فيلمبرداري و رئيس مجمع امور صنفي آغاز به كار كرد با هدف معرفي واردكنندگان و نمايندگان اصلي دوربين هاي ديجيتال، عكاسي و فيلمبرداري حمايت از حقوق مصرف كننده براي استفاده از كالاي اصلي برگزار مي شود.عليرضا نامي دبير اين نمايشگاه يكي از اهداف برگزاري اين نمايشگاه را اطلاع رساني از جديدترين تكنولوژي ها و كمك به فرهنگ سازي عمومي براي استفاده از دوربين هاي عكاسي و فرهنگ آن عنوان كرد و گفت: با توجه به وابستگي زندگي مردم امروز به فناوري و سرعت تحول كالاهاي وابسته به فناوري، بايد براي استفاده از اين فناوري ها شفاف سازي شود و اين نمايشگاه در مورد كالاهاي غير اصلي و استعلام دقيق و كارشناسي تخصصي به مصرف كنندگان كمك مي كند.وي افزود: در اين نمايشگاه امكان عرضه مستقيم كالا وجود ندارد و صرفا كالاهاي جديد براي اطلاع رساني از جديدترين تكنولوژي ها و استعلام دقيق و كارشناسي تخصصي از كالاهاي غير اصلي براي عكاسان حرفه اي و عموم مردم و دوستداران تكنولوژي ارائه شده است.نامي گفت: برگزاري اين نمايشگاه مي تواند به ايجاد شفافيت و مميزي كردن واردكنندگان و فعالان واقعي اين صنف و حفظ حقوق مصرف كننده كمك كند. از اين رو تلاش داريم تا اين نمايشگاه را در سطح نمونه هاي خارجي برگزار كنيم .اين نمايشگاه تا ۱۲ مهرماه جاري در محل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان تهران برپا و امكان بازديد براي عموم بازديد كنندگان از ساعت ۱۰ الي ۱۹ فراهم شده است.

 

 

  1. دوربين مداربسته
  2. قيمت دوربين مداربسته
  3. دوربين مدار بسته
  4. دوربين مداربسته
  5. خريد دوربين مداربسته
  6. خريد دوربين مدار بسته

فروش دوربين مداربسته

۱۱ بازديد

 

دوربين مداربسته WiFi عضوي از خانواده د,ربين مداربسته بيسيم مي باشد كه با استفاده از شبكه بيسيم تصاوير و اطلاعات را ارسال مي كند. اين دوربين مداربسته به يك فرستنده WiFi داخلي متصل شده است.

تفاوت دوربين مداربسته WiFi با ديگر دوربين هاي مداربسته بيسيم :

در دوربين مداربسته WiFi ديتاها و تصاوير توسط پروتكل هاي استاندارد WiFi ارسال مي گردد كه علاوه بر امنيت بيشتر باعث مي شود در امر ارسال هيچ مشكلي پيش نيايد. در ديگر دوربين مداربسته هاي بيسيم اطلاعات از طريق امواج راديويي و در فركانس بين 2.4 تا 5.8 مگاهرتز ارسال مي شود. بنابراين از بسياري جهات دوربين مداربسته WiFi بهتر از استفاده از دوربين مداربسته آنالوگ است.

عملكرد دوربين مداربسته WiFi :

مهمترين نكته دوربين مدار بسته WiFi  تحت شبكه بودن آن مي باشد كه نسبت به دوربين هاي مداربسته آنالوگ كه امكان استفاده از قابليت ارسال WiFi را ندارند ، بسيار كارآمدترند.

آيا راهي براي بي سيم كردن دوربين مداربسته بدون داشتن WiFi  وجود دارد؟

بله مي توانيد دوربين مداربسته خود را به يك access point متصل كنيد و از طريق آن يك شبكه بي سيم بسازيد.

نحوه دريافت تصاوير از دوربين مداربسته WiFi:

براي دريافت تصاوير  از دستگاهي كه استفاده مي كنيد دو راه داريد:

1-  اگر مي خواهيد از طريق سرور و يا دستگاه NVR تصاوير را دريافت كنيد مي توانيد از Access point استفاده كنيد. Access point مثل يك سوئيچ بيسيم ديتاها و تصاوير را دريافت و انتقال ميدهد.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مداربسته     تي وي تي