یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آبان ماه 1399

دوربين مداربسته / اخبار تكنولوژي / صنعت حفاظت تصويري

۴۲ بازديد

 

كسب و كارها براي اينكه بتوانند در بازار دوام بياورند همواره بايد زير ذره بين قرار داشته باشند و روند رشد و يا افول محصولات خود را مشاهده كنند و طبق ان ها تصيماتي بگيرند.

براي اين كار روش هاي مختلفي وجود دارد. يكي از اين روش ها استفاده از ماتريس گروه مشاوران بوستون يا به اختصار BCG است.

اما BCG چيست؟ چگونه ميتواند در مديريت محصولات شركت كمك كند؟ چگونه از هدررفت منابع شركت جلوگيري به عمل مي اورد؟ و بسياري سوالات ديگر.

براي يافتن پاسخ اين سوالات و بسياري سوالات ديگر كه در ذهنتان نقش بسته است با ما همراه باشيد.

ماتريس بوستون يا BCG

همانطور كه پيشتر اشاره كرديم ماتريس بوستون روشي است كه نشان ميدهد كدام محصولات بر اساس شاخص هاي رشد بازار و سهم بازار براي شركت مفيد هستند و كدام يك مضر.

بنابراين ميتوان به اين نتيجه رسيد كه بهتر است روي كدام محصولات براي فروش بيشتر توجه كرد و كدام محصولات را بايد از خط توليد حذف كرد.

به طور كلي اين ماتريس بر اساس دو شاخص “سهم بازار” و “رشد بازار” به ۴ دسته تقسيم بندي ميشود:

چهار دسته بندي ماتريس بوستون

همانطور كه در تصوير بالا مشاهده ميكنيد ۴ نماد براي محصولات شركت در نظر گرفته شده است كه در ادامه به توضيح هر كدام ميپردازيم.

(دقت كنيد كه اين ماتريس را ميتوان براي هر مساله اي به كار برد و تنها براي ارزيابي چند محصول نيست. مثلا ميتوان شعبات مختلف يك شركت را بر اساس شاخص هاي نام برده در اين دسته ها جاي داد.)

  • ستاره

طبق ماتريس، ستاره به محصولاتي تعلق ميگيرد كه در حال درخشيدن هستند. يعني هم فروش بالايي دارند (سهم بازار) و هم در حال رشد هستند (رشد بازار).

اين ها محصولاتي هستند كه بهتر است تا براي توليدشان هزينه هايي سرمايه گذاري شود.

  • علامت سوال

در اين دسته محصولاتي قرار ميگيرند كه بازار رو به رشدي دارند اما فروش انچناني به دست نياورده اند. از انجايي كه اينده اين دسته محصولات غير قابل پيش بيني است با علامت سوال مشخص شده اند.

براي اينكه بتوانيد در خصوص اين محصولات تصميم گيري كنيد بايد تحقيقات بيشتري انجام دهيد چرا كه عوامل تاثيرگذار زيادي هستند كه ميتوانند باعث تبديل علامت سوال به ستاره و يا سگ شوند.

  • گاو شيرده

در اين دسته محصولاتي جاي ميگيرند كه سهم خوبي در بازار فروش دارند اما سرعت رشد بازار ان ها اهسته است. در واقع ميتوان اين دسته را پر سودترين دسته محصولات دانست.

در بسياري از موارد محصولاتي كه در اين دسته قرار ميگيرند سودي به همراه دارند كه ميتوان از ان براي سرمايه گذاري روي ساير محصولات استفاده كرد.

  • سگ

اگر محصولاتي داريد كه در اين دسته قرار ميگيرند بهتر است تا از توليد ان ها دست برداريد. محصولات دسته سگ هم رشد بازار اهسته اي دارند و هم سهم كمي در بازار فروش به دست اورده اند.

البته ممكن است كه با تغيير عوامل ديگر كه خارج از اين ماتريس قرار دارند اين محصولات ناگهان به دسته ديگري بروند اما احتمال اين اتفاق پايين است.

ماتريس بوستون بر اساس چرخه عمر محصول

روش ديگري كه ميتوان بر اساس ان ماتريس بوستون را به تصوير كشيد بر اساس دو شاخص زمان و فروش است كه همان چرخه عمر محصول را نتيجه ميدهد.

در اين روش هر محصول ابتدا در قسمت علامت سوال قرار ميگيرد. يعني ابتداي زمان و فروش خود قرار دارد. حال بر اساس اتفاقي كه در بازار براي اين محصول مي افتد در ايده ال ترين حالت به بخش ستاره ميرسد.

يعني در اين زمان فروش بيشتر و رو به رشدي را تجربه ميكند. باز هم اگر اتفاق ناگوار و غير منتظره اي نيفتد، اين محصول رشد خود را ادامه ميدهد و وارد مرحله بلوغ يا گاو شيرده ميشود.

در اين مرحله، محصول توانسته تا به بازار ثابتي دست يابد و فروش مناسبي را تجربه كند. پس از گذشت زمان اين محصول وارد منطقه سگ ميشود.

در اين منطقه فروش محصول با گذشت زمان كم و كمتر ميشود. دقت كنيد كه اين چرخه يك چرخه ايده ال براي هر محصول در نظر گرفته ميشود.

در حاليكه ممكن است بسياري از محصولات در همان ابتداي فروش، شكست بخورند و از مرحله علامت سوال مستقيما وارد مرحله سگ شوند.

مزاياي ماتريس گروه مشاوره بوستون

همانطور كه گفتيم اين ماتريس بيشتر براي شركت هاي بزرگي مناسب است كه يا تعداد محصولات زيادي دارند و يا اينكه شعبات متعددي از يك محصول را در نقاط محتلف اداره ميكنند.

شركت هاي كوچك و نوپا نياز زيادي به اين ماتريس ندارند با اين حال باز هم ميتوانند از اين ماتريس براي تحليل بازار فروش و سرمايه گذاري محصول خود استفاده كنند.

اما از جمله مزيت هايي كه براي اين روش تحليل ميتوان نام برد:

  • استفاده راحت و اسان از اين ماتريس است.
  • براي سرمايه گذاري هاي كوتاه مدت مناسب است.
  • تمام سرمايه خود را بر روي يك محصول با اينده اي نامشخص سرمايه گذاري نميكنيد.

ماتريس بوستون علاوه بر مزايايي كه دارد محدوديت هايي را نيز همراه با خود دارد:

  • تنها از دو شاخص براي تعيين جايگاه محصولات استفاده ميكند.
  • براي سرمايه گذاري هاي بلند مدت مناسب نيست.
  • عوامل ديگر تاثيرگذار بر بازار را در نظر نميگيرد.
  • ميزان درامدزايي محصولات را تعيين نميكند. به عنوان مثال محصولي كه در دسته سگ قرار ميگيرد اگر در بازار كوچكي قرار داشته باشد ميتواند سوداور باشد.

http://hamejoortour.com/2020/11/07/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/ 

 

http://www.webdonya.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 

http://ligejazire.com/1399/08/16/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 

http://daramadinterneti.com/2020/11/07/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 

https://www.parsishoghl.com/1399/08/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 

http://topdownloadcenter.mihanblog.com/post/3845

 

۴۰ بازديد

شخصيت مشتري مشخصه هايي ساختگي و تعميم يافته از مشتري ايده آل شما است. با تعيين شخصيت مشتري براي كسب و كارتان، مي توانيد كمپين هاي بازاريابي قدرتمند تري ايجاد كنيد. تا زماني كه مشتريتان را نشناسيد، نميتوانيد نياز هاي واقعي شان را بشناسيد، پس چطور ميخواهيد محصول يا خدمتي به آنها عرضه كنيد كه نياز آنها را تامين كند؟

گاهي به شخصيت مشتري، شخصيت خريدار ( Buyer Persona ) يا شخصيت بازاريابي ( Marketing Persona ) نيز گفته ميشود اما همگي به يك مفهوم اشاره دارند.
براي تعيين شخصيت مشتري ايده آل تان، لازم است تا اطلاعات دقيقي داشته باشيد. مشتري ايده آل شما چه سوابقي دارد؟ اهدافش چيست؟ چالش هاي او كدامند؟ علاقه مندي ها و نياز هايشان چطور؟ چند سال دارند؟ به كدام مدرسه يا دانشگاه مي روند يا كجا كار ميكنند؟ آيا داراي فرزند هستند؟ يك روز زندگي شخصي آنها چطور مي گذرد؟ و سوالاتي نظير اين. شايد با خود بگوييد اين سوالات بسيار شخصي هستند و چطور مي توانيم پاسخ آنها را بدست بياوريم و اصلا پاسخ اين سوالات چه كمكي به ما مي كند؟

اما من در سلسله مقالات استراتژي ديجيتال ماركتينگ، به شما نشان خواهم داد كه با ساده سازي فرآيند ها چطور مي توانيد اول سوالات خوبي براي شناخت شخصيت مشتري ايده آل خود طرح كنيد، دوم پاسخ اين سوالات را بدست آوريد و سوم اينكه چطور از اين اطلاعات براي قدرت بخشيدن به كسب و كار و فروش تان استفاده كنيد. اما عجله نكنيد. در اين مقاله قرار است فقط با معناي شخصيت مشتري آشنا شويد.

براي هر كسب و كاري ممكن است چندين فرمت شخصيت مشتري قابل تعريف باشد. توجه داشته باشيد منظور از شخصيت مشتري، در واقع بررسي مشخصات مشتريان ايده آل شما است. بنابراين قرار نيست براي تمام مشتريان خود شخصيت طراحي كنيد بلكه قرار است مشخص كنيد يك مشتري ايده آل براي كسب و كار شما چه مشخصاتي دارد؟

عمدتا يك مشتري ايده آل مزاياي زير را دارد:

-         اهداف مشتركي با سازمان شما دارند و شما نيز ارزش هاي پيشنهادي خوبي براي آنها داريد
-         راحت تر از ساير مشتريان از شما خريد كنند و بهاي آن را سريعتر و با چانه زني كمتر پرداخت كنند
-         سود بيشتري به شما برسانند و منابع كمتري از سازمان شما اشغال كنند
-         راحت تر بتوانيد آنها را حفظ كنيد و محصول يا خدمات جديد به آنها بفروشيد
-         براي شما مشتري جديد بياورند و شما را تبليغ كنند
-         و هر مزيت ديگري كه تمايل داريد مشتري شما داشته باشد

البته براي طراحي شخصيت مشتري نيازمند كسب دانش بيشتري هستيد كه در مقالات بعدي اين دانش را با شما به اشتراك خواهم گذاشت اما در اين مقاله يك روال طراحي شخصيت مشتري را بصورت بسيار ساده و آماتور ارايه ميكنم.

تمامي مزايايي را كه از مشتري ايده آل خود مد نظر داريد ليست كنيد. سپس در بين مشترياني كه در طول تمام مدت فعاليت خود در اين كسب و كار داشتيد بگرديد و ببينيد كدام مشتريان بيشتر به مشتري ايده آل شما نزديك هستند. آنها را در درجات مختلف به لحاظ نزديكي به ايده آل هاي خود دسته بندي كنيد. حال از ايده آل ترين گروه شروع كنيد. تا جايي كه ميتوانيد مشخصه هاي فردي و حتي خانوادگي آنها را ليست كنيد. هر چه اطلاعات خودتان و پرسنل تان دارند مجتمع كنيد تا به حداكثر دانش ممكن نسبت به مشتريان خود برسيد. با بررسي اين مشخصه ها جرقه هايي از طراحي شخصيت مشتري ايده آل در ذهن شما زده مي شود كه خودبخود در مسير طراحي Customer Persona قرار ميگيريد.

اما اگر مايليد از اين اطلاعات به نفع كسب و كار خود استفاده كنيد، به اين روش آماتور و ابتدايي بسنده نكنيد و مقالات من را در حوزه استراتژي ديجيتال ماركتينگ دنبال كنيد تا حرفه اي تر اين عمليات را ادامه دهيم.
منبع:

 

http://tejarat-online.irancnblog.com/

http://webinja.irancnblog.com/

http://tejarat-farda.irancnblog.com/

http://webkaran-seo.irancnblog.com/

http://webbaran.irancnblog.com/

http://online-tejarat.irancnblog.com/

http://web360.irancnblog.com/

۴۳ بازديد

چه شما يك تجارت جديد را از ابتدا شروع كنيد، چه در يك شركت به دنبال بالا بردن سطح عملكرد خود باشيد، ايجاد آگاهي و شناخت برند يكي از كليدي ترين قسمتهاي استراتژي بازاريابي شما خواهد بود. تلاش براي افزايش معرفي برند، نه تنها باعث شناخت برند توسط افراد بيشتر خواهد شد بلكه سبب مي شود هنگامي كه مشتري هدف شما، قصد خريد داشته باشد، برند شما اولين گزينه عبوري از ذهن او باشد. در اين مقاله قصد داريم تا به تاثيرات عكاسي تبليغاتي بر تجارت و برندسازي محصول بپردازيم.

تعاريف

عكاسي تبليغاتي چيست؟

به عبارت ساده، عكاسي تبليغاتي شامل گرفتن عكس براي استفاده تجاري است. اين تصاوير مي توانند در آگهي ها، بروشورها، نشريات، پروموشن هاي تجاري و منوها به كاربرده شوند. يك عكاس تبليغات با توجه به داشتن مهارت به منظور ثبت ويژگي هاي خاص برند، مي تواند موجب افزايش فروش يك محصول يا يك خدمت شود. در واقع آنها تصاويري ايجاد مي كنند كه الهام بخش احساسات و افكار بوده و به تصويرسازي برند كمك مي كند.


برندينگ چيست؟

برند، تصوير يك محصول يا شركت است. در واقع برند براي محصولي كه در پروموشن فروش است، يك عامل شناسايي محسوب مي شود. برند اولين و آخرين چيزي است كه مصرف كنندگان مشاهده مي كنند و به خاطر مي آورند. به عنوان مثال، يك لوگو يا آرم تجاري مي تواند به مصرف كنندگان در شناسايي يك شركت كمك كند. شعارهاي محصول نيز همين اثر را دارند. گذشته از لوگو ها و شعارها، برند ها همچنين مي توانند شامل اسامي، نمادها، طرح ها يا ويژگي هاي خاص و منحصر به فرد يك محصول باشند. اگر مي خواهيد محصول يا شركت شما در هر دو بازار آنلاين و آفلاين در جايگاه بالايي قرار گيرد بايد استراتژي هاي خوبي براي برندسازي داشته باشيد. يكي از روش هاي مهم و كاربردي در برندسازي، استفاده از عكاسي تبليغاتي است.

هايك ويژن       نمايندگي هايك ويژن

نقش عكاسي تبليغاتي در برندينگ

هر برند، صرف نظر از صنعت يا پيشينه آن، از تصاوير در داستان برند خود استفاده مي كند. از اين گذشته، درك بعضي چيز ها در قالب تصاوير مفيد، آسانتر است. تصاوير به شما كمك مي كنند تا شخصيت شما به چيزي كه براي مخاطبانتان قابل تشخيص تر است تبديل شود. بعد از اينكه فونت ها، لوگو ها و ساير عناصر طراحي خود را به كار گرفتيد، عكاسي حرفه اي از برند همان چيزي است كه همه موارد را دركنار هم قرار مي دهد.

نمايش تصويري واضح

همه ما اين جمله را شنيده ايم كه"يك تصوير به اندازه هزار كلمه ارزش دارد"، اما در حقيقت، وقتي علم ارتباطات تصويري را در نظر بگيريم، به نظر مي رسد كه يك تصوير مي تواند به اندازه 60،000 كلمه ارزشمند باشد. انسان ها پردازش اطلاعات تصويري را بهتر و سريع تر از پردازش اطلاعات متني انجام مي دهند و محتواي تصويري در مقايسه با محتواي متني بيشتر در حافظه مي ماند. از اين رو مجموعه اي از تصاويرجذاب و با كيفيت به منظور جذب مشتريان بالقوه امري بسيار مهم و حياتي است. عكاسي تبليغاتي به منظور افزايش شناخت برند، تصاويري كه در ذهن مشتريان ماندگار و تاثير گذار است را به برند شما خواهد داد.

تمايز

عكاسي تبليغاتي راهي عالي براي متمايز كردن برند در يك بازار خاص و شلوغ در رقابت با ديگران است. استفاده از عكس هاي آماده و موجود، كه اغلب فاقد اصالت و يا احساسات هستند، ممكن است به معناي اين باشد كه براي روح بخشيدن به برند خود و ايجاد ارتباط طولاني مدت با مخاطبان خود تلاش مي كنيد. اما نكته اصلي، استفاده از عكسهاي منحصر به فرد و اصلي است كه با بازار هدف شما همراه شده و مشتري را تشويق مي كند. در نتيجه، به افزايش شناخت برند، خدمتي كه ارائه مي دهيد و تمايز شما با ديگر رقبا، كمك خواهد نمود. بسياري از عكاسان حرفه اي با استفاده از ابتكار عمل و خلاقيت در پروژه، ايده هاي منحصر به فرد زيادي را براي كمك به ارتقاء برند ارائه مي كنند.

تداوم برند

تدام برند از جمله پارامترهايي است كه در راستاي افزايش شناخت برند تاثيرگذار بوده و با عكاسي تبليغاتي قابل دستيابي است. مجموعه اي از عكس هاي تبليغاتي حرفه اي توليد شده با سبك يكسان و با رنگ هاي ثابت، به يك تجارت كمك مي كند تا تصوير خود را تقويت كند. از اين عكس ها مي توان در پلتفرم هاي مختلف، بر روي مجلات و شبكه هاي آنلاين استفاده نمود و پيام ثابتي را به مشتريان منتقل نمود. اين عمل به نوبه خود تضمين ديده شدن كسب و كار شما در صنعت و تجارت خواهد بود و يك تصوير معتبر و حرفه اي از شركت و يا خدمات شما ارائه مي كند. اين برند تجاري منسجم به ويژه براي كسب و كارهاي زنجيره اي كه در نقاط مختلفي فعاليت مي كنند بسيار مهم است.

اعتبار برند

عكاسي تبليغاتي حرفه اي ابزاري مفيد براي افزايش اعتبار، شهرت و اعتماد سازي با مخاطبان است. كار با يك عكاس تبليغاتي نشان دهنده تعهد شما نسبت به ظاهر حرفه اي است و به ارتباط ارزشمند محصولات يا خدمات با مشتريان هدف كمك مي كند. علاوه بر اين، با سرمايه گذاري در عكس هاي تبليغاتي حرفه اي براي وب سايت و تبليغات فروش، تجارت خود را به عنوان يك تصوير قابل اعتماد توصيف كرده كه مي توان براي ارائه خدمات كارآمد به آن اعتماد كرد.

عكاسي تبليغاتي باعث ايجاد شناخت برند شما در بازار شده و تصوير شركت شما را تقويت مي كند. از آنجا كه مردم از برندهاي مورد اعتماد خود خريد مي كنند، عكاسي تبليغاتي نيز مي تواند با تبديل خريداران بالقوه به مشتريان بالفعل، به افزايش فروش كمك كند. از طرف ديگر، تصاوير بي كيفيت و آماتور مي تواند تأثير معكوس بر اعتبار يك شركت داشته باشد، و به درك مخاطبان از شما و محصولات يا خدماتي كه ارائه مي دهيد آسيب برساند.


قدرت عكس هاي تبليغاتي در ساخت برند

اگر هدف شما ايجاد شناخت در بين مصرف كنندگان و دستيابي به موفقيت باشد، ايجاد يك تصوير يا برند براي محصول مهم خواهد بود. تصويرسازي براي يك برند مي تواند آسان باشد، اما قرار گرفتن آن در معرض عموم براي خريد، مستلزم يك فرايند طولاني است. عكاسي حرفه اي يكي از بهترين راه هاي ايجاد برند است.

فوايد عكاسي تبليغاتي

به كسب و كار شما جذابيت و اعتماد مي بخشد. همچنين با توجه به اينكه يك فرد معمولي در هشت ثانيه يا كمتر دچار حواس پرتي مي شود، تصاوير به شما قدرت مي دهند تا توجه مخاطبان خود را در كوتاه ترين زمان ممكن به دست آورده و حفظ كنيد.

به شما كمك مي كند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار كنيد. تصاوير به برند شما جان مي دهند و اصالت و انسانيت به داستان شما مي بخشد.

موقعيت شما در بازار را برجسته مي كند. ما در جهاني زندگي مي كنيم كه دائماً با پيام هاي جديد بمباران مي شويم. عكس هاي تبليغاتي حرفه اي در جلب توجه مخاطبان كمك بسزايي مي كنند.

اهميت جايگاه عكاسي تبليغاتي در ساخت برند

بسياري از دارندگان مشاغل قبل از هزينه كردن براي عكاسان حرفه اي، تمايل دارند درباره اين موضوع بيشتر فكركنند. برخي ترجيح مي دهند از عكس آماده استفاده كنند يا از كارمندان خود بخواهند از محصولات عكس بگيرند. اگرچه قابل درك است كه كسب و كارها بايد مراقب هزينه هاي مالي خود باشند، اما بايد اين نكته را مد نظر قرار داد كه كمك گرفتن از يك عكاس حرفه اي براي عكاسي تبليغاتي يك سرمايه گذاري اساسي براي برندسازي است.

كيفيت تصاوير حرفه اي

مهم نيست كه دوربين تلفن همراه يا دوربين ساده عكاسي شما چقدر باكيفيت باشد، هيچ چيزي نمي تواند با كيفيت عكس هاي گرفته شده توسط عكاسان حرفه اي مقايسه شود. دانش فني، خلاقيت و حرفه اي بودن آنها، به همراه دوربين هاي پيشرفته و تجهيزات حرفه اي كه براي گرفتن عكس هاي تبليغاتي استفاده مي شود، به شما اين اطمينان را خواهد داد كه تصاوير توليدي باكيفيت بوده و داراي سبك متمايز، تركيب بندي و جذابيت بالايي هستند.

بنابراين ، اگر هدف شما نشان دادن كيفيت و منحصربه فرد بودن محصول به مصرف كننده است، تصاوير تبليغاتي توليد شده توسط عكاسان حرفه اي، همان چيزي است كه به دنبالش هستيد.

ارائه تصويري معتبر از برند

همه دوست دارند به تصاويرجذاب نگاه كنند. اين يكي از بزرگترين دلايلي است كه از عكس ها براي بازاريابي محصولات استفاده مي شود. پس از ديدن عكسي كه دوست داريم، بلافاصله سعي مي كنيم اطلاعاتي كه به ما مي دهد را پردازش كنيم. درنتيجه اگر اين تصاوير اعتباري كه مردم به دنبال آن هستند را داشته باشند، مؤثرترخواهد بود.

تصاويري كه براي تبليغات و بازاريابي برند خود استفاده مي كنيد بايد داراي سبك خاص كه به راحتي قابل شناسايي است، باشد. اين سبك بايد در تمام پلتفرم هاي بازاريابي مورد استفاده شما، ثابت باشد.

براي مثال، محصول شما يك ساندويچ چيزبرگر است. شما وقت نداريد كه يك عكاس حرفه اي را استخدام كنيد، بنابراين كاري كه مي كنيد اين است كه از يك وب سايت عكاسي، عكس آماده يك همبرگر بگيريد و از آن براي بازاريابي محصول خود استفاده كنيد. از آنجا كه تعداد زيادي عكس هاي آماده با كيفيت خوب وجود دارد، مصرف كنندگان شما از نظر بصري جذب مي شوند. اما چون عكس واقعي كالاي شما نيست پس آنچه مي فروشيد، مال شما نيست. اين يك تصوير معتبر از محصول شما نيست. بنابراين، مصرف كننده احساس مي كنند كه با او بازي شده است.

يك عكاس تبليغاتي حرفه اي از محصولات شما عكس هاي با كيفيت توليد مي كند و از همان عكس اول، سبك مورد نظر شما را ايجاد خواهد كرد. تصاوير تبليغاتي با يك سبك و كيفيت با هدف ايجاد يك هويت قوي براي محصول شما در رسانه ها به نمايش گذاشته مي شود.

عكاسي حرفه اي

هيچ راهي بهتر از استخدام يك عكاس حرفه اي براي عكاسي تبليغاتي از محصولات وجود ندارد. شما و عكاس مي توانيد در زمينه اهداف و ديدگاه هاي خود از عكاسي صحبت كنيد. عكاس پس از گفتگو درباره اهداف و ديدگاه ها، مفهومي كه در ذهن شماست را عكاسي كرده و ارائه مي دهد.

اگر چه عكاسي با تلفن هوشمند يا دوربين كامپكت از نظر مالي مي تواند مقرون به صرفه باشد، اما در نوع وكيفيت تصوير تبليغاتي محدوديت هايي به وجود مي آورد.

هايك ويژن تهران 

نقش عكاسي تبليغاتي در موفقيت كسب و كار

همانطور كه كسب و كارها در هنگام استخدام، بودجه اي براي استخدام طراح حرفه اي به منظور طراحي لوگو و وب سايت خود كنار مي گذارند، بايد بودجه اي براي داشتن يك عكاس در تيم خود را نيز برآورد نمايند. متأسفانه بسياري از شركت ها نتوانسته اند اهميت عكاسي تبليغاتي حرفه اي را درك كنند. حتي برخي معتقدند كه دوربين گوشي هاي هوشمند يا عكاس آماتور براي اين كار مناسب است.

ارزش عكاسي تبليغاتي

شايد همه بازارياب ها اهميت عكاسي تبليغاتي را به خوبي درك نكنند اما يك عكس خوب باعث مي شود مخاطب بتواند هيجان، اعتماد، عشق، آزادي و ترس را احساس كند. يك عكاس تبليغاتي مي داند كه چگونه مي تواند براي تحريك احساسات و دستيابي به اهداف بازاريابي، از تصاوير هنري استفاده كند.

از جمله موارد نشان دهنده اهميت و ارزش عكاسي تبليغاتي عبارتند از:

عكاسي از محصولات جديد: وقتي يك شركت مي خواهد محصول جديدي را معرفي كند، مهم است كه دو نكته را مورد توجه قرار دهد. نكته اول اينكه بتواند محصول جديد را به خوبي نشان دهد. عكس هاي محصول بايد واضح و جذاب باشند. نكته دوم اينكه نشان دهد كه زندگي با اين محصول چگونه بهتر خواهد بود. مشترياني كه تصاوير محصول را مشاهده مي كنند، بايد ببينند كه چگونه اين محصول براي آنها مفيد است. عكاسان تبليغاتي به هر دو هدف دست مي يابند و نتيجه نهايي تصويري چشم نواز است كه علاقه مصرف كننده به محصول را برانگيخته است.

عكاسي از محصولات قديمي: هدف اين است كه آنچه شركت از قبل در اختيار دارد را ارتقا داده و فروش را افزايش دهد. در اين سناريو، يك عكاس تبليغاتي مهارت هاي خود را براي به اشتراك گذاشتن محصول با روشي جديد و خلاقانه به كار مي گيرد.

عكاسي خدمات: شركتها هنگام فروش خدمات، بايد بتوانند با مصرف كننده ارتباط برقرار كرده و آنچه سرويس براي آنها انجام مي دهد را به طور كامل بيان كند. تصاوير بايد اين حس را به مصرف كننده القا كنند كه آنها نسبت به افرادي كه اين خدمات استفاده نمي كنند احساس ويژه يا بهتري خواهند داشت.

داستان تصويري خود را با عكاسي بگوييد

در واقع، عكاسي وسيله اي براي گفتن يك داستان است. عكس تبليغاتي راهي براي ارتباط با مشتريان در سطح عميق تر و ايجاد پيوستگي است كه فراتر از برند يا لوگوي شما است. همه ما روزانه در معرض ديدن تصاوير زيادي هستيم و ذهن ما عكس را سريعتر و عميق تر از هر متن يا صدا پردازش مي كند. از بين 35000 تصميمي كه روزانه مي گيريم، تعداد بسيار زيادي توسط نشانه هاي بصري اطراف ما هدايت مي شود. به ياد داشته باشيد، يك برند چيزي است كه شما از طريق تجربه، تعامل و طراحي مي سازيد. عكاسي از برند فقط يك قطعه ديگر از پازل است.

دوربين حرارتي

https://hiktejarat.com/detecting_coronavirus_thermal/

 

مشكلات نصب دوربين مداربسته

https://hiktejarat.com/10simpleways/

 

بهترين دوربين‌هاي مدار بسته

https://hiktejarat.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87/