یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

سيستم اتوماسيون منزل

دوربين مداربسته / اخبار تكنولوژي / صنعت حفاظت تصويري

۱۲ بازديد

 

با اينكه سيستم اتوماسيون منازل 20 سال پيش در بازار جهاني توليد شده اما در ايرا ن هنوز كاربرد خاصي ندارد. بر خلاف آنچه كه به نظر مي آيد بسياري از اين تجهيزات گران قيمت نبوده و البته نصب آساني دارد.

X10 يك زبان ارتباطي است كه باعث برقراري ارتباط بين لوازم منزل با هم از طريق سيم هاي برق مي باشد. محصولاتي كه با X10 سازگار است اغلب با قيمت هاي مناسب يافت مي شود از ديگر مزاياي آن هم مي توان به عدم نياز به سيم كشي و هزينه گزاف آن اشاره كرد. يك فرستنده اطلاعات در يك قسمت از خانه توسط جريان برق سيگنالها و فرامين لازم را به ديگر لوازم خانه ارسال ميكند. آدرس مخصوص را توسط ديپ سوئيچ به دستگاه مي دهيم تا با لوازم ديگر در ارتباط باشد. تمام محصولات X10 با هم سازگار هستند بنابراين مي توان تجهيزاتي با مارك‌هاي مختلف را خريداري كرده و به هم متصل كنيد.

انتخاب كد منزل روي يك ديپ سوئيچ ديگر براي اين منظور كه تجهيزات منزل شما، تجهيزات منزل ديگري را كنترل نكند الزامي است. بنابراين حتي با وجود آدرس هاي مشابه هم امكان كنترل از منازل ديگر وجود نخواهد داشت. در ضمن استفاده از يك فيلتر در كنار ورودي منزل مي تواند شما را مطمئن كند كه سيگنالها كاملاً ايزوله مي شود. ممكن است در دو صورت در ايجاد ارتباط محصولات X10 مشكلاتي به وجود بيايد. كه آنها را با هم بررسي مي كنيم.
اولين مشكل هنگامي رخ مي دهد كه دستگاه‌هايي كه داراي موتور مي‌باشند روشن مي‌شوند، اين مسئله باعث ايجاد نويز روي خط.ط برق مي شود. مثلاً جاروبرقي، سشوار، مخلوط‌كن و دستگاه‌هاي ديگري مثل منابع تغذيه سويچينگ، ‌لپ‌تاپ‌ها و صفحه نمايش‌هاي بزرگ را مي‌توان در اين گروه قرار داد. با نصب يك نويز فيلتر به پريز اين وسيله‌ها مي‌توان مشكل را برطرف كرد. مشكل دوم زماني است كه برق منزل شما سه فاز باشد و دستگاه‌ فرستنده و گيرنده سيگنال‌ها روي دو فاز جدا باشد. اما باز هم بوسيله يك كوپلر فاز مي‌تواند اين مشكل را حل كرد.

يك ايده طراحي

در ساعات پاياني روز مسير بين درب اصلي و درب ساختمان كمي تاريك مي‌شود اما خيلي ساده به كمك دستگاه فتوسل كاهش نور تشخيص داده مي شود و يك سيگنال به منظور اطلاع رساني به سيستم مركزي فرستاده مي شود.بنابراين پس از ارسال اين سيگنال چراغهاي راهرو روشن مي شود.اين دستگاه مي‌تواند به صورت تايمري نيز عمل كند يعني بعد از گذشتن از زمان معيني چراغ‌ها را خاموش كند و يا اينكه طوري برنامه‌ريزي شود كه هنگام روشن شدن هوا چراغ‌ها را به صورت خودكار خاموش كند.

دستگاه آشكارساز حركت، مي تواند هنگام تشخيص حركت در جلوي درب ورودي چراغ جلوي درب را روشن ‌كند و با ارتباط با سيستم صوتي منزل اعلام كند كه كسي جلوي درب ايستاده است.بهترين استفاده از اين آشكارساز ها زماني است در تاريكي و هنگامي كه دستان شما پر است ديگر نيازي به پيدا كردن كليد نداريد.
هميشه هنگام ورود چراغ درب ورودي روشن است و در تاريكي وارد نمي شويد. از طرف ديگر افراد ولگرد وقتي به سمت منزل شما بيايند با روشن شدن چراغ به دنبال موقعيت مناسب‌تري مي‌گردند. سيگنال‌ها به صورت بي‌سيم به دستگاه مبدل بي‌سيم ارسال مي شود.

زماني كه به درب ورودي منزل مي رسيد مي توانيد با استفاده از يك كيبورد با تركيب يك قفل الكترونيكي سيستم مركزي مي‌تواند اقدام به وارد كردن رمز 4 تا 8 رقمي خود نمائيد و بدون استفاده از كليد درب را باز كنيد. براي هر فرد يك كد مخصوص به آن شخص در نظر گرفته شده بنابراين تشخيص اينكه چه كسي وارد خانه مي شود هم امكان پذير مي باشد.همچنين مي توان براي عده اي خاص يك تايم ورودي تعريف كنيد تا در غير اينصورت اجازه ورود به شخص داده نشود مثلاً در مورد خدمتكار خانه كه قطعاً نمي تواند نيمه شب به منزل شما بيايد.
براي قفل شدن در يك دكمه لمسي با نشان قفل تعبيه شده كه مي تواند بجاي قفل مكانيكي قبلي خانه از آن بهره گرفت.

 

 

  1. نصب دوربين مداربسته
  2. هايك ويژن
  3. دوربين مداربسته هايك ويژن
  4. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  5. انواع دوربين مداربسته
  6. بهترين دوربين مداربسته
  7. دوربين مداربسته چيست؟
  8. تجهيزات دوربين مداربسته
  9. انواع دوربين مدار بسته

بهترين دوربين مدار بسته

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.