یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

ايمني كد بالاتر است يا ريموت؟

دوربين مداربسته / اخبار تكنولوژي / صنعت حفاظت تصويري

۱۶ بازديد

 

روشن و خاموش كردن كد دزدگير خانه و يا محل كار به چندين طريق صورت مي پذيرد.
در سيستم هاي قديمي اين امر توسط سوئيچ آلفا انجام مي شد. پس از چرخاندن كليد ، چند ثانيه فرصت بود تا از محيط خارج شويم و پس از آن سيستم مسلح مي شد.
سپس سيستم هاي جديدتر با كيپد1 روشن و خاموش مي شد. يعني بعد از اينكه شخص وارد خانه مي شد در يك بازه زماني كوتاه مي توانست يك كد يا رمز از كار انداختن دزدگير به سيستم بدهد تا سيستمOFF شود.

روشن و خاموش شدن نسل جديد اين دزدگير ها با ريموت كنترل انجام مي شود. در اينجا به بررسي ميزان ايمني اين ريموت كنترل ها مي پردازيم

در ساختار هر ريموت كنترلي يك آي سي موجود است كه از آن براي ارسال يك رمز خاص براي دستگاه استفاده مي شود كه به موجب آن سيستم مي تواند مسلح يا غير مسلح شود. در هر مارك و برندي از اين ريموت ها يك آي سي خاص وجود دارد كه بي نهايت كد و رمز دارد بنابراين تكراري بودن آنها معمولاً امكان ناپذير است.

در اولين نسل ريموت كنترل ها نوعي ويژگي كد خواني وجود داشت كه به واسطه آن اگر دو تا ريموت در نزديكي هم قرار مي گرفتند امكان كپي كردن و خواندن كد ريموت ديگر وجود داشت و از ايمني بسيار كمي برخوردار بودند.
اين شد كه كارخانه هاي توليد كننده شروع به طراحي و توليد نوعي از ريموت كنترل ها كردند كه رمز آنها به آساني خوانده و كپي نشودو اينگونه ريموت كنترل هاي آنتي كد و آنتي اسكن به بازار آمد.
در حال حاضر امنيت ريموت ها در رده بسيار بالايي قرار دارد و به آساني قابل كپي شدهن نيستند. البته كساني كه از اين ريموت ها استفاده مي كنند بايد در نظر داشته باشند كه از امانت دادن ريموت خود به ديگران خودداري كنند.

سوالي كه در اينجا پيش مي آيد اين است كه اگر با وجود تمام دقتي كه در ايمني ريموت ها داريم ،آن را گم كنيم آيا سارقي كه آن را مي يابد مي تواند از آن بهره برداري كند يا نه؟

پاسخ مثبت است، اگر سارق آدرس شما را داشته باشد خيلي راحت مي تواند از آن استفاده كند . بنابراين استفاده از تركيب كد و ريموت در اينجا مي تواند كمك كننده باشد.

پس براي خاموش كردن دزدگير ابتدا ريموت را بزنيد و بعد از اينكه وارد شديد، براي خاموش كردن سيستم ،كد و يا رمز خود را به كيبورد دستگاه بدهيد.

 

  1. دوربين مدار بسته
  2. قيمت دوربين مدار بسته
  3. خريد دوربين مدار بسته
  4. نصب دوربين مداربسته
  5. هايك ويژن
  6. دوربين مداربسته هايك ويژن
  7. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  8. انواع دوربين مداربسته
  9. بهترين دوربين مداربسته

دوربين مداربسته چيست؟

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.