یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

شخصيت مشتري ( Customer Persona ) چيست

دوربين مداربسته / اخبار تكنولوژي / صنعت حفاظت تصويري

۴۱ بازديد

شخصيت مشتري مشخصه هايي ساختگي و تعميم يافته از مشتري ايده آل شما است. با تعيين شخصيت مشتري براي كسب و كارتان، مي توانيد كمپين هاي بازاريابي قدرتمند تري ايجاد كنيد. تا زماني كه مشتريتان را نشناسيد، نميتوانيد نياز هاي واقعي شان را بشناسيد، پس چطور ميخواهيد محصول يا خدمتي به آنها عرضه كنيد كه نياز آنها را تامين كند؟

گاهي به شخصيت مشتري، شخصيت خريدار ( Buyer Persona ) يا شخصيت بازاريابي ( Marketing Persona ) نيز گفته ميشود اما همگي به يك مفهوم اشاره دارند.
براي تعيين شخصيت مشتري ايده آل تان، لازم است تا اطلاعات دقيقي داشته باشيد. مشتري ايده آل شما چه سوابقي دارد؟ اهدافش چيست؟ چالش هاي او كدامند؟ علاقه مندي ها و نياز هايشان چطور؟ چند سال دارند؟ به كدام مدرسه يا دانشگاه مي روند يا كجا كار ميكنند؟ آيا داراي فرزند هستند؟ يك روز زندگي شخصي آنها چطور مي گذرد؟ و سوالاتي نظير اين. شايد با خود بگوييد اين سوالات بسيار شخصي هستند و چطور مي توانيم پاسخ آنها را بدست بياوريم و اصلا پاسخ اين سوالات چه كمكي به ما مي كند؟

اما من در سلسله مقالات استراتژي ديجيتال ماركتينگ، به شما نشان خواهم داد كه با ساده سازي فرآيند ها چطور مي توانيد اول سوالات خوبي براي شناخت شخصيت مشتري ايده آل خود طرح كنيد، دوم پاسخ اين سوالات را بدست آوريد و سوم اينكه چطور از اين اطلاعات براي قدرت بخشيدن به كسب و كار و فروش تان استفاده كنيد. اما عجله نكنيد. در اين مقاله قرار است فقط با معناي شخصيت مشتري آشنا شويد.

براي هر كسب و كاري ممكن است چندين فرمت شخصيت مشتري قابل تعريف باشد. توجه داشته باشيد منظور از شخصيت مشتري، در واقع بررسي مشخصات مشتريان ايده آل شما است. بنابراين قرار نيست براي تمام مشتريان خود شخصيت طراحي كنيد بلكه قرار است مشخص كنيد يك مشتري ايده آل براي كسب و كار شما چه مشخصاتي دارد؟

عمدتا يك مشتري ايده آل مزاياي زير را دارد:

-         اهداف مشتركي با سازمان شما دارند و شما نيز ارزش هاي پيشنهادي خوبي براي آنها داريد
-         راحت تر از ساير مشتريان از شما خريد كنند و بهاي آن را سريعتر و با چانه زني كمتر پرداخت كنند
-         سود بيشتري به شما برسانند و منابع كمتري از سازمان شما اشغال كنند
-         راحت تر بتوانيد آنها را حفظ كنيد و محصول يا خدمات جديد به آنها بفروشيد
-         براي شما مشتري جديد بياورند و شما را تبليغ كنند
-         و هر مزيت ديگري كه تمايل داريد مشتري شما داشته باشد

البته براي طراحي شخصيت مشتري نيازمند كسب دانش بيشتري هستيد كه در مقالات بعدي اين دانش را با شما به اشتراك خواهم گذاشت اما در اين مقاله يك روال طراحي شخصيت مشتري را بصورت بسيار ساده و آماتور ارايه ميكنم.

تمامي مزايايي را كه از مشتري ايده آل خود مد نظر داريد ليست كنيد. سپس در بين مشترياني كه در طول تمام مدت فعاليت خود در اين كسب و كار داشتيد بگرديد و ببينيد كدام مشتريان بيشتر به مشتري ايده آل شما نزديك هستند. آنها را در درجات مختلف به لحاظ نزديكي به ايده آل هاي خود دسته بندي كنيد. حال از ايده آل ترين گروه شروع كنيد. تا جايي كه ميتوانيد مشخصه هاي فردي و حتي خانوادگي آنها را ليست كنيد. هر چه اطلاعات خودتان و پرسنل تان دارند مجتمع كنيد تا به حداكثر دانش ممكن نسبت به مشتريان خود برسيد. با بررسي اين مشخصه ها جرقه هايي از طراحي شخصيت مشتري ايده آل در ذهن شما زده مي شود كه خودبخود در مسير طراحي Customer Persona قرار ميگيريد.

اما اگر مايليد از اين اطلاعات به نفع كسب و كار خود استفاده كنيد، به اين روش آماتور و ابتدايي بسنده نكنيد و مقالات من را در حوزه استراتژي ديجيتال ماركتينگ دنبال كنيد تا حرفه اي تر اين عمليات را ادامه دهيم.
منبع:

 

http://tejarat-online.irancnblog.com/

http://webinja.irancnblog.com/

http://tejarat-farda.irancnblog.com/

http://webkaran-seo.irancnblog.com/

http://webbaran.irancnblog.com/

http://online-tejarat.irancnblog.com/

http://web360.irancnblog.com/

سطوح مختلف آزمون تومر در ترکیه

آزمون تومر شامل چندین سطح از A1 تا C1 است و نمره کل شما در این آزمون، سطح دانش و شناخت شما از زبان ترکی و در واقع، سطح زبان ترکی شما را نشان می دهد. آموزشگاه زبان ترکی

دوره آموزشی زبان ترکی و آزمون تومر در هر سطح به دو بخش تقسیم می شود که شامل دو سطح مبتدی، دو سطح متوسط ​​و دو سطح پیشرفته است. بهترین آموزشگاه های کلاس زبان ترکی استانبولی

برنامه کلاس های آزمون تومر ترکیه و شرح وظایف زبان آموزان

هر سطح تومر در هشت هفته (دو ساعت) برگزار می شود، کلاس ها معمولاً در دو ساعت، صبح یا بعد از ظهر برگزار می شوند. داوطلبان این آزمون می توانند با شرکت در کلاس های زبان و دادن آزمون نهایی، نمره رسمی را کسب کنند.

در پایان هر سطح این آزمون زبان ترکی که شامل چهار مهارت اصلی شنیداری، خواندن، صحبت کردن، نوشتاری و همچنین مهارت های گرامر و درک مطلب است، دانشجویان از طریق ارزیابی عملکرد یا گذراندن یک امتحان نهایی توسط اساتید معتبر مورد سنجش قرار می گیرند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.