یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

نكاتي درباره تبليغات ترانزيتي

دوربين مداربسته / اخبار تكنولوژي / صنعت حفاظت تصويري

۱۰ بازديد

پشت وانت نيسان آبي رنگي با خطي خوش اين بيت نوشته شده بود. نيش دوست از نيش عقرب بدتر است... پس بزن عقرب كه دردش كمتر است. همان نيسان هاي آبي رنگي كه متقاضيانش معتقدند كه رنگ آبي آن از رنگ هاي ديگر آن قدرتمندتر است و عملا رنگ هاي ديگر آن با شرايط موتوري و بدنه يكسان در بازار با استقبال و موفقيت روبه رو نبوده است و سهم بازارشان در مقايسه با رنگ آبي بسيار كمتر است كه اين پديده براي برخي ديگر از كالاها هم وجود دارد كه خود نيازمند تحليل بيشتر و يك ستون جداگانه دارد.

هيچ مي دانيد كه تبليغ تنها تبليغ تلويزيوني نيست و اصولا هرگونه ابلاغ پيامي كه از رسانه اي به سوي مخاطبي فرستاده شود تبليغ به حساب مي آيد و تبليغ به قول كاتلر آميخته اي دارد كه به آن آميخته تبليغات مي گويند. در سال هاي اخير گفتاري به گفته هاي تبليغات اضافه شده كه البته به نظر نويسنده، مطلب تازه اي نيست، اما به دليل ساختاربندي انجام گرفته براي آن مي تواند استفاده از آن براي شركت ها مفيد و كارساز باشد. واژه ترانزيت در معناي عام آن براساس فرهنگ معين عبارت از: جابه جايي مسافر و كالا بين مبدا و مقصد كه مستلزم عبور از كشور ثالث باشد. حال وقتي كلمه تبليغات را به آن اضافه مي كنيم مي شود رسانه تبليغاتي كه در حركت است و جابه جا مي شود و در همين حين آگاهي رساني نيز مي كند.

نمونه هاي قديمي آن در ايران اتوبوس هاي شركت واحد خودمان است كه از قديم روي آن تبليغات چاپ مي شد و گاه مربوط به امور اقتصادي يا فرهنگي بود، مانند آگهي هايي كه مي گفت ارائه بليت نشان دهنده شخصيت شماست يا كاميون ها و وسايل سنگين حمل ونقل است كه روي آن نام كارخانه سازنده يا شركت حمل ونقل كننده چاپ مي شود، اما در اين باره نوآوري هاي ديگري نيز مي توان انجام داد مانند اينكه با درست كردن فضاهاي مناسب و متناسب كالا را در حين حركت به نمايش درآورد.

article_image_one_642.jpg

چرا روش هاي تازه اي را بايد جست وجو كرد

وقتي از كاتلر در كتاب «و چنين گفت كاتلر» مي پرسند شركت ها چگونه مي توانند به صورت موثر به انبوه مخاطبان دست پيدا كنند؟ او پاسخ مي دهد،افراد فعال در تبليغات ديگر روزهاي طلايي رسيدن به انبوه مخاطبان از راه نشريات و تلويزيون را نخواهند ديد و بازاريابي تركيبي از هنر، علم و مهارت است. حال سه راه حل وجود دارد؛ ادامه راه قبلي يا تبليغ در مراسم جهاني نظير المپيك براي رسيدن به انبوه مخاطبان يا شناخت درست مشتريان و تامين نظر آنها (البته به شكل مطلق نمي توان هيچ يك از راه ها را رد كرد، اما در هر حال عقلانيت و خردمندي توصيه مي شود).

او در ادامه مي گويد: دوران ريخت و پاش هاي تبليغات تلويزيوني به سرعت در حال سپري شدن است، من به شركت ها پيشنهاد مي كنم تا بودجه تبليغات انبوه تلويزيوني را كم كنند، تعداد بينندگان تلويزيون در حال كاهش است. بسياري از بينندگان تبليغات را نگاه نمي كنند طول مدت هر تبليغ هم آنقدر كوتاه شده كه پيام به خوبي منتقل نمي شود. فروش انبوه در كشوري كه تعداد كانال هاي راديو تلويزيوني و نشريات محدود باشد موثر خواهد بود، اما در كشوري كه صدها كانال راديو تلويزيوني و هزاران نشريه وجود دارد رسيدن به انبوه مخاطبان بسيار پرهزينه و دشوار است و به قولي دست يافتن به 10 ثانيه از توجه افراد روز به روز سخت تر مي شود و بزرگ ترين اشتباه در بازارداني (ماركتينگ) اين است كه بخواهيد براي همه كس همه چيز باشيد. امروزه به جاي انجام دادوستدهاي يك باره بايد به دنبال ايجاد و گسترش روابط درازمدت و رضايت بخش با مشتريان بود. زيرا محصولات مي آيند و مي روند اما آنچه مي ماند روابط با مشتريان است و شما مي توانيد در بيشتر جاها متمايز باشيد اما نمي توانيد در همه جا با يك ايده واحد متمايز باشيد.

چه كساني بايد از تبليغات ترانزيتي استفاده كنند؟

دل دنيسون معتقد است كه شركت هاي خدماتي يا خرده فروش ها كه مخاطبان مورد نظرشان در يك ناحيه شهري تمركز يافته اند براي اين كار مناسبند.

مزاياي تبليغات ترانزيتي

  1. تبليغات ترانزيتي داراي قدرت ارتباط سازي خوبي هستند.
  2. مدت زمان نمايش آن 16 تا 18 ساعت در روز است.
  3. در مسيرهاي خاص مخاطبان خوبي را پوشش مي دهد.

 

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

نواقص تبليغات ترانزيتي

  1. مخاطب تنها چند ثانيه فرصت درك مفهوم را دارد.
  2. به سرعت در برابر باد و باران و تصادفات از بين مي روند.
  3. به درد هر بازاري نمي خورند.

نكات مورد توجه در مديريت تبليغاتي ترانزيتي

  1. شناخت مشتري يا بازار هدف.
  2. انتخاب پيام مناسب شامل نام شركت يا محصول و شماره تلفن مناسب.
  3. سادگي و يكپارچگي در اجرا.
  4. اندازه گيري نتيجه و اصلاح به موقع .
  5. راستگويي- راستگويي و راستگويي.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.