یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

چالش هاي امنيتي محافظت از كسب و كارهاي كوچك و متوسط

دوربين مداربسته / اخبار تكنولوژي / صنعت حفاظت تصويري

۱۰ بازديد

مشاغل كوچك و متوسط ​​(SME) در كل سهم بزرگي در اقتصاد دارند. سهم اين كسب و كارها در اقتصاد كلان كشورها عموما به صورت جداگانه در نظر گرفته مي شود و البته در مقياس كلان كشورها تاثير بسياري بر اقتصاد دارند. در حالت كلي كسب و كارهاي كوچك و متوسط ممكن است به اندازه شركت ها و سازمان هاي بزرگ مورد توجه صنعت امنيت قرار نگرفته باشند، اما در مورد حفظ  امنيت در اين مشاغل نيازهاي زيادي وجود دارد كه بايد به آنها رسيدگي شود.

كسب و كارهاي كوچك همچنين چالش هاي منحصر به فردي را براي توليدكنندگان و ادغام كنندگان امنيتي در پي تأمين نيازهاي خود به وجود مي آورند. سوالي كه مي خواهيم در ادامه اين مقاله به آن پاسخ دهيم اين است كه، حمايت از مشاغل كوچك و متوسط ​​(SME ها) چه چالش هاي امنيتي را در خود جاي مي دهد؟

عدم تمايل به سرمايه گذاري هاي كلان

مشاغل كوچك و متوسط ​​به طور كلي  از هزينه هاي كلان سرمايه اجتناب مي كنند، چرا كه اين مشاغل عموما فاقد منابع لازم مالي براي پوشش آسان هزينه هاي امنيتي هستند. اغلب اين مشاغل نوپا هستند و به دنبال رشد و شكوفايي، بنابراين كاهش قابل توجه ذخاير نقدي آنها مي تواند به طور بالقوه فاجعه بار باشد. در عين حال، اين مشاغل بايد به اندازه ديگران از امنيت جسمي و سايبري خود محافظت كنند. در اينجا امنيت به عنوان سرويس هاي ماهانه و با مخارج اندك ظاهر مي شود. بخش امنيتي براي ارائه خدمات خود به مشاغل كوچك و متوسط به همان روشي كه مي توانيد تلفن همراه، خانه يا ماشين جديد را به شكل اقساط بخريد، با پخش هزينه در مدت زمان مشخص، كمك مي كند كه تعداد بيشتري از مشاغل كوچك از مزيت هاي فناوري هاي نوين صنعت امنيت بهره مند شوند.

روش ديگر براي كمك به اين مشاغل انعقاد قرارداد با هزينه هاي افزايشي معقول است. به اين ترتيب تأمين كننده بعد از نصب سيستم هاي امنيتي در محل كسب و كارهاي كوچك، همچنان مالك سيستم هاي نصب شده  باقي مي ماند اما با ارائه خدمات در طول زمان درآمد منظمي نيز بدست مي آورد. اين روش به كسب و كارهاي كوچك كمك مي كند تا بدون ترس از هزينه سرمايه غيرمنتظره از جديدترين سيستم هاي امنيتي بهره مند شوند.

كاهش درآمد ها در نتيجه همه گيري كرونا

همه مشاغل بهترين راه حل ها و خدمات را براي محافظت از سرمايه گذاران و دارايي هاي خود مي خواهند. اما به دليل همه گيري، منابع به ويژه براي مشاغل كوچك و متوسط ​​در حال حاضر بسيار ناچيز است. در نتيجه، يافتن يك استراتژي امنيتي متناسب با بودجه ضمن تأمين نيازهاي آنها قطعاً يك چالش بزرگ به حساب مي آيد. از آخرين نظارت تصويري با هوش مصنوعي گرفته تا كنترل دسترسي بدون لمس ، صاحبان مشاغل كوچك و متوسط و مديران تاسيسات براي صرفه جويي در هزينه ها مجبور نيستند عملكرد و امنيت را فدا كنند.

با سرمايه گذاري در راه حل ها و خدمات يكپارچه كه مي تواند اهداف مختلفي را تأمين كند و متناسب با نيازهاي منحصر به فرد آنها باشد، مشاغل كوچك نيز مي توانند منابع مالي خود را براي رسيدن به اهداف امنيتي بهتر  استفاده كنند. با در نظر گرفتن استراتژي مناسب، سازمانها در هر اندازه مي توانند رويكرد امنيتي مناسبي داشته باشند كه با غولهاي تجاري نيز در اين حوزه برابري مي كند.

استفاده از سيستم هاي يكپارچه امنيتي

بزرگترين چالش اين است كه صاحبان مشاغل كوچك و متوسط با انتخاب بستري براي محصولات امنيتي، سيستم هايي را كه از تجارت آنها محافظت مي كنند را  ساده سازي مي كنند. سيستم هاي تجاري كه از نظر طراحي متفاوت هستند در صورت استفاده نامناسب در مقياس هاي كوچك نه تنها ممكن است امنيت مشاغل را بهبود ندهند بلكه مي توانند مشكلات بيشتري در حوزه امنيت براي آنها ايجاد كنند.

بنابراين نظر كارشناسان ما اين است كه، كسب و كارهاي كوچك و متوسط با استفاده از يك راه حل واحد كه تمام نيازهاي امنيتي آنها را پوشش مي دهد، بيشترين سود را خواهند برد. براي مثال سيستم عامل هاي هوشمند تجاري كه از بينش و هوشمندي نيز برخوردار هستند، به صاحبان مشاغل كوچك كمك مي كند تا از دارايي خود بهتر محافظت كنند و تجارت و كارمندان خود را نيز با استفاده از علم روز مديريت كنند. اين سيستم ها امكانات بسيار سهل و آساني در خدمت شما قرار مي دهند كه در صورت لغو كار، تجارت به طور خودكار تأمين مي شود و از طريق تأييد ويدئو، تحويل كالا و خدمات با خيال راحت انجام مي شود. اين سيستم ها همچنين داده هاي تجربه مشتري را در مورد جزئياتي مانند فعاليت مشتري، مناطق پر رفت و آمد و صف هاي فروش ارائه مي دهند.

امنيت كسب و كارهاي كوچك

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مداربسته     تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته  

دسترسي از راه دور در شرايط حساس همه گيري

كسب و كارهاي كوچك و متوسط در تأمين نياز هاي امنيتي خود با چالش هاي منحصر به فردي روبرو هستند. اگر كرونا به ما چيزي ياد داده باشد اينست كه هر لحظه ممكن است به برنامه هاي عادي كاري خود دسترسي نداشته باشيد، بنابراين دسترسي از راه دور مي تواند به سرعت به يك دارايي حياتي براي هر كسب و كاري تبديل شود. جاسازي تمام سيستم هاي امنيتي و داده هاي شما در يك كمد فناوري اطلاعات ديگر به نفع بسياري از شركت هاي كوچك نيست. اعلان هاي امنيتي، مشاهده از راه دور فيلم مكانهاي مختلف كسب و كار شما، تأييد ويدئو و سرويس هاي ابري اكنون براي مشتريان كسب و كارهاي كوچك قابل دسترس است.

مالكين كسب و كارهاي كوچك بايد بتوانند از هر كجا، در هر زمان و از هر دستگاهي به اين سيستم ها و ويژگي هاي امنيتي دسترسي داشته باشند. توانايي انتقال راه حل هاي امنيتي به سيستم هاي ابري، روشي آسان و موثر براي تحقق اين اهداف با يك بستر قابل اعتماد و مطمئن است كه امنيت افراد ، دارايي ها و منابع مالي  را تضمين مي كند.

تصميمات اشتباه در انتخاب راهكارهاي امنيتي

كسب و كارهاي كوچك و متوسط معمولاً بايد با منابع محدود به موفقيت هاي بزرگ دست يابند. وقتي صحبت از امنيت فيزيكي مي شود ، اغلب انتخاب فناوري آنها مانند دوربين هاي مداربسته با توجه به منابع مالي محدود انجام مي شود. در پايان بسياري از آنها به جاي تهيه يك برنامه استراتژيك براي به روزرساني سيستم امنيتي مورد نياز خود به عنوان يك راهكار منسجم، راه حلهاي مختلفي را براي كنترل دسترسي و نظارت تصويري  انتخاب مي كنند كه در نهايت نياز اصلي امنيتي آنها را ممكن است به دليل صرفه جويي پوشش ندهد.  اين موضوع مي تواند كسب و كارهاي كوچك را در معرض خطر بيشتري مانند حملات سايبري قرار دهد. زيرا تنها يك دستگاه محافظت نشده يا براي به خطر انداختن كل سيستم و كسب وكارها كافي است تا كل سيستم شما را با خطر مواجه كند.

موضوع مهم ديگر اين است كه صاحبان كسب و كارهاي كوچك فكر مي كنند كه چون معامله ميلياردي ندارند، مجرمان اينترنتي زحمت حمله به شبكه هاي آنها را نخواهند كشيد. با اين حال آمارها نشان مي دهند كه صاحبان كسب و كارهاي كوچك و متوسط در واقع بيشتر در معرض خطر حملات هكري، سايبري و حتي دزدي از ساختمان ها هستند.و اين موضوع ممكن است تجارت اين كسب و كارها را  با خطرات جدي مواجه كند.

نتيجه گيري

كسب و كارهاي كوچك و متوسط تمايل دارند محصولات را به جاي سيستم انتخاب كنند و در نتيجه اغلب با مشكلات ادغام سيستم هاي امنيتي روبرو مي شوند. آنها به احتمال زياد سيستم هاي امنيتي را به صورت تكه تكه، گاهي اوقات بدون نگاه به يك كل منسجم و با نگاه بسيار جز نگرانه خريداري مي كنند. كسب و كارهاي كوچك و متوسط همچنين با چالش هايي از جمله بودجه محدود، كمبود منابع انساني داخلي و متخصص در زمينه IT و منابع اداري كمتر روبرو هستند. به همين دليل است كه اين كسب و كارها در مورد امنيت سايبري در معرض خطر به مراتب بيشتري قرار دارند و كمتر محافظت مي شوند. همچنين  ، بازار كسب و كارهاي كوچك در زمان همه گيري كرونا با اختلال بي نظيري روبرو شده است و اين موضوع چالش اين حوزه براي بهره مندي از تكنولوژي هاي جديد صنعت امنيت را بيشتر كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.